CARTA D'UN NEN AL SEU MESTRE

Hola i gràcies per llegir la meva carta.

Jo sóc aquest nen que normalment no para quiet a la taula, a qui li està vostè dient que calli. El que de vegades, quan vostè explica, ho entén abans que acabi, però si ha de repetir-ho s'avorreix. De vegades puc ser molt mal educat o explosiu per cridar l'atenció. M'agrada parlar de temes que "vostè creu" que no són de la meva edat. Vostè està dient sempre als meus pares que no puc aprendre, però si alguna cosa m'interessa l'aprenc fàcilment, però, quan tinc prou coneixements, ho deixo per avorriment. No responc a l'autoritat, si a l'enteniment i a les explicacions. Aprenc per imitació, el seu exemple m'és molt important. Segons vostè sempre estic trencant normes i creant unes noves. Sóc aquest geni "en potència" que si es centrés en alguna cosa seria el millor ....
 

Els meus pares em van portar al metge i diuen que tinc TDAH, una cosa anomenada Trastorn de Deficiència d'Atenció amb Hiperactivitat i això vol dir que no paro quiet, no puc atendre durant molt de temps, em distrec fàcilment i, a més, sóc hiperactiu.
 

El metge volia que prengués Ritalin (la meva mare va dir que d'això res, que les amfetamines només creen drogoaddictes), llavors la meva mare va investigar i faig coses que enfoquen la meva energia (esport, arts marcials, tai-txi, ioga) i evita donar-me aliments amb sucre o glucosa, així em sento més relaxat.
 

No m'agrada que em tractin com un nen, potser de certes coses sàpiga menys, però això no significa que no sàpiga, estic fent el meu procés.
 

Doni'm més temps per assimilar les coses, ja que aprenc de forma diferent.
 

Si no aprenc d'una forma tradicional ....per què m'ensenya sempre de la mateixa manera? Per què no d'una forma més pràctica?
 

Estic preguntant sempre "per què?". Això no vol dir que l'estigui posant a prova, només que tinc curiositat.
Si no sap la resposta, digui-m'ho. No em doni una evasiva. Ajudi'm a trobar la resposta. 

M'agradaria que m'inclogués en les decisions que m'afecten, no sóc simplement un alumne més.
 

M'agradaria que vostè reconegués que sóc diferent, no que em classifiqués com a diferent. No sóc ni més ni menys que vostè.
 

Si vostè m'expliqués per què serveix el que estudiem i que per aconseguir certes coses necessito disciplina, reaccionaria d'una forma diferent.
 

Quan no em puc concentrar faci alguna activitat per distendre'm: un joc, música, ball ..... Però no em cridi.
 

És que moltes vegades es desespera a classe ja que cap de nosaltres li fem cas. S'ha preocupat vostè de saber el que ens interessa?
 


Un Salutació amb Amor




José Manuel

Comentaris

  1. Ostres! M'ha encantat aquesta publicació. És de veritat aquesta carta? Realment, aquest escrit ens hauria de fer plantejar moltes coses...

    Gràcies per aquesta aportació. Amb el teu permís en faré una publicació parlant-ne al meu bloc.

    Salutacions.

    ResponElimina
  2. Mare de Déu!!! De debò, aquest nen és genial. M'encanta la carta.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars